1-اجزا شکوهی، محمد؛ بوذرجمهری، خدیجه؛ ایستگلدی، مصطفی و مودودی، مهدی (1393)، بررسی اثرات گردشگری بر کیفیت زندگی جامعه میزبان نمونه مطالعاتی: شهر بندرترکمن. فصلنامه علمی پژوهشی فضای جغرافیایی، سال چهاردهم، شماره 47، صص 101-125.
2-الوانی، سید مهدی و پیروزبخت، معصومه (1385)، فرایند مدیریت جهانگردی، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
3-بوذری، سیما؛ خلیفه، ابراهیم و بابکی نژاد، مجتبی (1392)، تبیین نقش بازار بزرگ تهران در توسعه گردشگری شهری تهران، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، سال دهم، شماره 38.
4-بهرامی، رحمتالله؛ حبیبی، کیومرث و قادری، رضا (1390)، برنامهریزی استراتژیک توسعه گردشگری روستایی (مطالعه موردی: مناطق روستایی استان کردستان)، نشریه علمی- پژوهشی پژوهشهای بومشناسی شهری، دوره 2، شماره 3.
5-پاپلییزدی، محمد حسین و سقایی، مهدی (1386)، گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، تهران، انتشارات سمت.
6-حکمتنیا، حسن و موسوی، میرنجف (1385)، کاربرد مدل در جغرافیا با تأکید بر برنامهریزی شهری و ناحیهای، چاپ اول، انتشارات علم نوین یزد.
7-رنجبریان، بهرام؛ خزائی پول، جواد و بالوئی جام خانه، هادی (1391)، تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای گردشگری خارجی استان اصفهان با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی، مجلهی برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال اول، شمارهی 1.
8-زرآبادی، زهرا سادات سعیده و عبداله، بهار (1392)، ارزیابی عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد چابهار با بهرهگیری از روش فرایند تحلیل شبکهای(ANP)، نشریه علمی- پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، شماره 6.
9-شیخ حسنی، حسین (1393)، شناخت خصیصهها و ابعاد صنعت گردشگری و طبیعتگردی کشور بر شالوده برنامه آمایش سرزمین. اولین کنفرانس بینالمللی مهندسی محیطزیست، تهران، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
10-کاظمی، مهدی (1387)، مدیریت گردشگری، انتشارات سمت.
11-کیانی مقدم، منصور؛ عسکری پور گلویک، حسین؛ میروزهی، عایشه و حسنزاده، فریبا (1391)، برندسازی انواع گردشگری با تأکید بر بررسی تأثیر انواع گردشگری بر گسترش گردشگری شهر چابهار. اولین همایش ملی توسعه سواحل مکُران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران، چابهار.
12-محلاتی، صلاحالدین( 1380)، «درآمدی بر جهانگردی»، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
13-وارثی، حمیدرضا؛ تقوایی، مسعود و پریزادی، طاهر(1389)، امکانسنجی پتانسیلهای گردشگری در شهر سقز با استفاده از مدل SWOT ، فصلنامه مطالعات مدیریت شهری، سال دوم، شماره سوم.
14-هزارجریبی، جعفر (1390)، احساس امنیت اجتماعی از منظر توسعه گردشگری، مجله جغرافیا و برنامهریزی محیطی، سال 22، شماره 2.
15-David, M.E., David, F.R., David, F.R, (2009) The Quantitative Strategic Planning matrix (QSPM) applied to a retail computer store, The Coastal Business Journal, 8(1), pp. 42-52.
16-Fouladgar, M. M., Yakhchali, S. H., Chamzini, A. Y. and Basiri, M. H. (2011), Evaluating the strategies of Iranian mining sector using an integrated model, 2011 International Conferen ce on Financial Management and Economics Proceedings, pp. 58-63.
17-Goeldner, C. R., & Ritchie, J. B. (2006). Tourism: Principles, practices, philosophies. John Wiley & Sons.
18-Kurttila, M., Pesonen, M., Kangas, J., and Kajanus, M. (2000) Utilizing the analytic hierarchy process (AHP) in SWOT analysis-a hybrid method and its application toa forest-certification case, Forest Policy and Economics, Vol.1, 41-52.
19-Pasonen, M., Kurttila, M., Kangas, J., Kajanus, M., and Heinonen, P. (2000) Assessing the priorities using A’WOT among resource management strategies at the Finnish forest and park service, Forest Science, Vol. 47, No. 4, 534-541.
20-Pomfret, Gill (2006). Mountaineering adventure tourist: a conceptual framework for research, tourism management 27.
21-Sharpley, R. (2008). ≪Tourism, Tourists and Society≫, Elm Publications, P. 67.
22-Shinno, H., Yoshioka, H., Marpaung, S., and Hachiga, S. (2006) “Quantitative SWOT analysis on global competitiveness of machine tool industry”, Journal of Engineering Design, Vol. 17, No. 3, June 2006, 251-258.
23-Tsaur, S. H., Chang, T. Y., & Yen, C. H. (2002). The evaluation of airline service quality by fuzzy MCDM, Tourism Management, 23 (2), 107-115.