1-اسدی ، ر.(1391). ، بهره وری سبز کلید توسعه پایدار ، ماهنامه استاندارد ،تهران،ش 230 ،ص:11- 6 .
2-اصغرپور،م. (1390). ، تصمیم گیری های چند معیاره ( چاپ دهم) ، تهران : انتشارات دانشگاه تهران .
3-رفیعی،مجتبی و قربانپرست،سعید (1393).،طراحی ساختار سازمانی تحت محیط فازی تصمیم گیری گروهی، مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای مدیریت عمومی،سال هفتم،شماره 25،پاییز1393،141-165 .
4-سالارزهی،حبیباله و روشندل، طاهر و معصومی،احسان(1393)،.تحلیل استراتژیک توسعه کارآفرینی در صنایع شیلاتی استان بوشهر با رویکرد ترکیبی swot-Ahp،مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای مدیریت عمومی،سال هفتم،شماره 25،پاییز1393،ص 118-97 .
5-صادقپور، ب و مرادی، و (1389) . تحلیل آماری با Spss (چاپ اول) ، بابلسر : انتشارات دانشگاه مازندران .
6-فلاح،ص ، امامقلی زاده ، س و قدیر،ح (1392) ، شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی ها در سازمان(صنعت خودروسازی ایران) ، اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی،اقتصادی ، تهران: سفارت سابق آمریکا .
7-فلاح،صابر(1393)،تبیین و ارزیابی استراتژی بهرهوری سبز با رویکرد FAHP در سازمان مترو تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه شمال آمل .
8-گزارشات خطوط حمل و نقل ریلی شهر تهران ،مترو (1393) ، نشانی دسترسی :
www.tehranmetro.com، تاریخ دسترسی : 10 اردیبشهت 93 .
9-محرمنژاد ، ن. و آذرکمند ، س .(1388). ، بررسی وضعیت مدیریت بهرهوری سبز در بخش غیردولتی(مورد مطالعاتی :شرکت هواپیمایی آسمان ) ، مجله علمی- پژوهشی علوم و تکنولوژی محیط زیست ، دوره یازدهم ، 2 ،ص : 70- 59 .
10-Aksoy, A., Küçükoğlu, İ., Ene, S., & Öztürk, N. (2014). Integrated Emission and Fuel Consumption Calculation Model for Green Supply Chain Management, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, p:1106-1109 .
11-Alauddin, M., Shah, M. G. H., & Hasan, M. (2014). Current Practices of Green Marketing and Consumers’ Attitude towards Green Consumption: A Case Study of Some Selected Plastic-Bottled Soft Drinks Producing Firms. European Journal of Business and Management, 6(4),p: 82-94.
12-Ashrafi,M.(2014). , Green Marketing in Hospitality Industry , Journal of Applied Environmental and Biological Sciences , 4(4),p:42-46 .
13-Askar,M ,Johnson,A & Imam,S.(2012). , defining green: the next paradigm in management, International Journal of Business and Public Administration, Volume 9, Number 2.
14- Beatriz,L, Jabbour,A, Jabbour,C, Latan, H., Teixeira, A. A., & de Oliveira, J. H. C. (2014)., Quality management, environmental management maturity, green supply chain practices and green performance of Brazilian companies with ISO 14001 certification: Direct and indirect Effects, Transportation Research, Part E,p:39-51 .
15- Cao, J & Zhang, X. (2013) , Coordination strategy of green supply chain under the free market mechanism, Energy Procedia ,N 36 ,p:1130 – 1137.
16-Cervera, C & Martínez, F .(2012). , a conceptual model for a green supply chain strategy, Global Conference on Business and Finance Proceedings , Volume 7 ,Number 2.
17-Chen, Y and Chang, C. (2013)., The Determinants of Green Product Development Performance: Green Dynamic Capabilities, Green Transformational Leadership, and Green Creativity, J Bus Ethics, N 116,p:107–119.
18-Cowell, S.J. & Parkinson,S.(2003)., Localisation of UK food production: an analysis using land area and energy as indicators. Agriculture, Ecosystems and Environment, 74, p: 221-236.
19-Gandhi, M, Selladurai,V & Santhi,P.(2006). , Green productivity indexing a practical step towards integrating environmental protection into corporate performance , International Journal of Productivity and Performance Management ,Vol. 55, No. 7.
20-Hossain Shah,G & Voumik,L.(2014)., A green Economy in the Context of Sustainable Development and Poverty Eradication: What are the Implications for Bangladesh?, Journal of Economics and Sustainable Development, Vol.5, No.3,p:119-131 .
21-Leung, L.C. & Cao,D. (2011). , On consistency and ranking of alternatives in fuzzy AHP. European Journal of Operational Research,124: p: 112-113.
22-Loa, Zheng, Y., & Zhu, X.(2007)., Using Integration of FAHP for Performance Evaluation in Green Supply Chain Management, European Journal of Operational Research,112: p: 85-97.
23-Oliver, J. D. (2013). Promoting sustainability by marketing green products to non-adopters. Gestion 2000, 30(3), p:77-86.
24-Pillania, R. K. (2012). Why & performance impact of green management & sustainability in India. Journal of Advanced Research in Management, 3(1),p: 46-59.
25- Siegel, D. S. (2009). Green management matters only if it yields more green: An economic/strategic perspective. The Academy of Management Perspectives.
26-Sriram,K, Ganesh,L & Madhumathi,R .(2013). Inferring principles for sustainable development of business through analogies from ecological systems, IIMB Management Review ,N 25,p: 36-48.
27-Tran,B.(2009)., green management:the reality of being green in business , Journal of Economics, Finance and Administrative Science, Vol. 14, N 27.
28-Tuttle.T & Heap,J .(2009). , reflective practice Green productivity: moving the agenda, international Journal of Productivity and Performance Management,p:93-106 .
1-اسدی ، ر.(1391). ، بهره وری سبز کلید توسعه پایدار ، ماهنامه استاندارد ،تهران،ش 230 ،ص:11- 6 .
2-اصغرپور،م. (1390). ، تصمیم گیری های چند معیاره ( چاپ دهم) ، تهران : انتشارات دانشگاه تهران .
3-رفیعی،مجتبی و قربانپرست،سعید (1393).،طراحی ساختار سازمانی تحت محیط فازی تصمیم گیری گروهی، مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای مدیریت عمومی،سال هفتم،شماره 25،پاییز1393،141-165 .
4-سالارزهی،حبیباله و روشندل، طاهر و معصومی،احسان(1393)،.تحلیل استراتژیک توسعه کارآفرینی در صنایع شیلاتی استان بوشهر با رویکرد ترکیبی swot-Ahp،مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای مدیریت عمومی،سال هفتم،شماره 25،پاییز1393،ص 118-97 .
5-صادقپور، ب و مرادی، و (1389) . تحلیل آماری با Spss (چاپ اول) ، بابلسر : انتشارات دانشگاه مازندران .
6-فلاح،ص ، امامقلی زاده ، س و قدیر،ح (1392) ، شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی ها در سازمان(صنعت خودروسازی ایران) ، اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی،اقتصادی ، تهران: سفارت سابق آمریکا .
7-فلاح،صابر(1393)،تبیین و ارزیابی استراتژی بهرهوری سبز با رویکرد FAHP در سازمان مترو تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه شمال آمل .
8-گزارشات خطوط حمل و نقل ریلی شهر تهران ،مترو (1393) ، نشانی دسترسی :
www.tehranmetro.com، تاریخ دسترسی : 10 اردیبشهت 93 .
9-محرمنژاد ، ن. و آذرکمند ، س .(1388). ، بررسی وضعیت مدیریت بهرهوری سبز در بخش غیردولتی(مورد مطالعاتی :شرکت هواپیمایی آسمان ) ، مجله علمی- پژوهشی علوم و تکنولوژی محیط زیست ، دوره یازدهم ، 2 ،ص : 70- 59 .
10-Aksoy, A., Küçükoğlu, İ., Ene, S., & Öztürk, N. (2014). Integrated Emission and Fuel Consumption Calculation Model for Green Supply Chain Management, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, p:1106-1109 .
11-Alauddin, M., Shah, M. G. H., & Hasan, M. (2014). Current Practices of Green Marketing and Consumers’ Attitude towards Green Consumption: A Case Study of Some Selected Plastic-Bottled Soft Drinks Producing Firms. European Journal of Business and Management, 6(4),p: 82-94.
12-Ashrafi,M.(2014). , Green Marketing in Hospitality Industry , Journal of Applied Environmental and Biological Sciences , 4(4),p:42-46 .
13-Askar,M ,Johnson,A & Imam,S.(2012). , defining green: the next paradigm in management, International Journal of Business and Public Administration, Volume 9, Number 2.
14- Beatriz,L, Jabbour,A, Jabbour,C, Latan, H., Teixeira, A. A., & de Oliveira, J. H. C. (2014)., Quality management, environmental management maturity, green supply chain practices and green performance of Brazilian companies with ISO 14001 certification: Direct and indirect Effects, Transportation Research, Part E,p:39-51 .
15- Cao, J & Zhang, X. (2013) , Coordination strategy of green supply chain under the free market mechanism, Energy Procedia ,N 36 ,p:1130 – 1137.
16-Cervera, C & Martínez, F .(2012). , a conceptual model for a green supply chain strategy, Global Conference on Business and Finance Proceedings , Volume 7 ,Number 2.
17-Chen, Y and Chang, C. (2013)., The Determinants of Green Product Development Performance: Green Dynamic Capabilities, Green Transformational Leadership, and Green Creativity, J Bus Ethics, N 116,p:107–119.
18-Cowell, S.J. & Parkinson,S.(2003)., Localisation of UK food production: an analysis using land area and energy as indicators. Agriculture, Ecosystems and Environment, 74, p: 221-236.
19-Gandhi, M, Selladurai,V & Santhi,P.(2006). , Green productivity indexing a practical step towards integrating environmental protection into corporate performance , International Journal of Productivity and Performance Management ,Vol. 55, No. 7.
20-Hossain Shah,G & Voumik,L.(2014)., A green Economy in the Context of Sustainable Development and Poverty Eradication: What are the Implications for Bangladesh?, Journal of Economics and Sustainable Development, Vol.5, No.3,p:119-131 .
21-Leung, L.C. & Cao,D. (2011). , On consistency and ranking of alternatives in fuzzy AHP. European Journal of Operational Research,124: p: 112-113.
22-Loa, Zheng, Y., & Zhu, X.(2007)., Using Integration of FAHP for Performance Evaluation in Green Supply Chain Management, European Journal of Operational Research,112: p: 85-97.
23-Oliver, J. D. (2013). Promoting sustainability by marketing green products to non-adopters. Gestion 2000, 30(3), p:77-86.
24-Pillania, R. K. (2012). Why & performance impact of green management & sustainability in India. Journal of Advanced Research in Management, 3(1),p: 46-59.
25- Siegel, D. S. (2009). Green management matters only if it yields more green: An economic/strategic perspective. The Academy of Management Perspectives.
26-Sriram,K, Ganesh,L & Madhumathi,R .(2013). Inferring principles for sustainable development of business through analogies from ecological systems, IIMB Management Review ,N 25,p: 36-48.
27-Tran,B.(2009)., green management:the reality of being green in business , Journal of Economics, Finance and Administrative Science, Vol. 14, N 27.
28-Tuttle.T & Heap,J .(2009). , reflective practice Green productivity: moving the agenda, international Journal of Productivity and Performance Management,p:93-106 .
1-اسدی ، ر.(1391). ، بهره وری سبز کلید توسعه پایدار ، ماهنامه استاندارد ،تهران،ش 230 ،ص:11- 6 .
2-اصغرپور،م. (1390). ، تصمیم گیری های چند معیاره ( چاپ دهم) ، تهران : انتشارات دانشگاه تهران .
3-رفیعی،مجتبی و قربانپرست،سعید (1393).،طراحی ساختار سازمانی تحت محیط فازی تصمیم گیری گروهی، مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای مدیریت عمومی،سال هفتم،شماره 25،پاییز1393،141-165 .
4-سالارزهی،حبیباله و روشندل، طاهر و معصومی،احسان(1393)،.تحلیل استراتژیک توسعه کارآفرینی در صنایع شیلاتی استان بوشهر با رویکرد ترکیبی swot-Ahp،مجله علمی-پژوهشی پژوهشهای مدیریت عمومی،سال هفتم،شماره 25،پاییز1393،ص 118-97 .
5-صادقپور، ب و مرادی، و (1389) . تحلیل آماری با Spss (چاپ اول) ، بابلسر : انتشارات دانشگاه مازندران .
6-فلاح،ص ، امامقلی زاده ، س و قدیر،ح (1392) ، شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی ها در سازمان(صنعت خودروسازی ایران) ، اولین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی،اقتصادی ، تهران: سفارت سابق آمریکا .
7-فلاح،صابر(1393)،تبیین و ارزیابی استراتژی بهرهوری سبز با رویکرد FAHP در سازمان مترو تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه شمال آمل .
8-گزارشات خطوط حمل و نقل ریلی شهر تهران ،مترو (1393) ، نشانی دسترسی :
www.tehranmetro.com، تاریخ دسترسی : 10 اردیبشهت 93 .
9-محرمنژاد ، ن. و آذرکمند ، س .(1388). ، بررسی وضعیت مدیریت بهرهوری سبز در بخش غیردولتی(مورد مطالعاتی :شرکت هواپیمایی آسمان ) ، مجله علمی- پژوهشی علوم و تکنولوژی محیط زیست ، دوره یازدهم ، 2 ،ص : 70- 59 .
10-Aksoy, A., Küçükoğlu, İ., Ene, S., & Öztürk, N. (2014). Integrated Emission and Fuel Consumption Calculation Model for Green Supply Chain Management, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 109, p:1106-1109 .
11-Alauddin, M., Shah, M. G. H., & Hasan, M. (2014). Current Practices of Green Marketing and Consumers’ Attitude towards Green Consumption: A Case Study of Some Selected Plastic-Bottled Soft Drinks Producing Firms. European Journal of Business and Management, 6(4),p: 82-94.
12-Ashrafi,M.(2014). , Green Marketing in Hospitality Industry , Journal of Applied Environmental and Biological Sciences , 4(4),p:42-46 .
13-Askar,M ,Johnson,A & Imam,S.(2012). , defining green: the next paradigm in management, International Journal of Business and Public Administration, Volume 9, Number 2.
14- Beatriz,L, Jabbour,A, Jabbour,C, Latan, H., Teixeira, A. A., & de Oliveira, J. H. C. (2014)., Quality management, environmental management maturity, green supply chain practices and green performance of Brazilian companies with ISO 14001 certification: Direct and indirect Effects, Transportation Research, Part E,p:39-51 .
15- Cao, J & Zhang, X. (2013) , Coordination strategy of green supply chain under the free market mechanism, Energy Procedia ,N 36 ,p:1130 – 1137.
16-Cervera, C & Martínez, F .(2012). , a conceptual model for a green supply chain strategy, Global Conference on Business and Finance Proceedings , Volume 7 ,Number 2.
17-Chen, Y and Chang, C. (2013)., The Determinants of Green Product Development Performance: Green Dynamic Capabilities, Green Transformational Leadership, and Green Creativity, J Bus Ethics, N 116,p:107–119.
18-Cowell, S.J. & Parkinson,S.(2003)., Localisation of UK food production: an analysis using land area and energy as indicators. Agriculture, Ecosystems and Environment, 74, p: 221-236.
19-Gandhi, M, Selladurai,V & Santhi,P.(2006). , Green productivity indexing a practical step towards integrating environmental protection into corporate performance , International Journal of Productivity and Performance Management ,Vol. 55, No. 7.
20-Hossain Shah,G & Voumik,L.(2014)., A green Economy in the Context of Sustainable Development and Poverty Eradication: What are the Implications for Bangladesh?, Journal of Economics and Sustainable Development, Vol.5, No.3,p:119-131 .
21-Leung, L.C. & Cao,D. (2011). , On consistency and ranking of alternatives in fuzzy AHP. European Journal of Operational Research,124: p: 112-113.
22-Loa, Zheng, Y., & Zhu, X.(2007)., Using Integration of FAHP for Performance Evaluation in Green Supply Chain Management, European Journal of Operational Research,112: p: 85-97.
23-Oliver, J. D. (2013). Promoting sustainability by marketing green products to non-adopters. Gestion 2000, 30(3), p:77-86.
24-Pillania, R. K. (2012). Why & performance impact of green management & sustainability in India. Journal of Advanced Research in Management, 3(1),p: 46-59.
25- Siegel, D. S. (2009). Green management matters only if it yields more green: An economic/strategic perspective. The Academy of Management Perspectives.
26-Sriram,K, Ganesh,L & Madhumathi,R .(2013). Inferring principles for sustainable development of business through analogies from ecological systems, IIMB Management Review ,N 25,p: 36-48.
27-Tran,B.(2009)., green management:the reality of being green in business , Journal of Economics, Finance and Administrative Science, Vol. 14, N 27.
28-Tuttle.T & Heap,J .(2009). , reflective practice Green productivity: moving the agenda, international Journal of Productivity and Performance Management,p:93-106 .