• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پژوهش های مدیریت عمومی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1396)
دوره دوره 9 (1395)
دوره دوره 8 (1394)
دوره دوره 7 (1393)
دوره دوره 6 (1392)
شماره شماره 22
شماره شماره 21
شماره شماره 20
شماره شماره 19
دوره دوره 5 (1391)
دوره دوره 4 (1390)
. (1392). الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی. پژوهش های مدیریت عمومی, 6(21), 5-23. doi: 10.22111/jmr.2013.1508
. "الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی". پژوهش های مدیریت عمومی, 6, 21, 1392, 5-23. doi: 10.22111/jmr.2013.1508
. (1392). 'الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی', پژوهش های مدیریت عمومی, 6(21), pp. 5-23. doi: 10.22111/jmr.2013.1508
. الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی. پژوهش های مدیریت عمومی, 1392; 6(21): 5-23. doi: 10.22111/jmr.2013.1508

الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی

مقاله 1، دوره 6، شماره 21، پاییز 1392، صفحه 5-23  XML اصل مقاله (387 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2013.1508
چکیده
تقویت و تحکیم انسجام ملی مستلزم شناخت دقیق‌ چگونگی شکل‌گیری هویت ملی و بهره‌گیری از این شناخت در جهت ترویج مفاهیم و ارزش‌های وحدت آفرین در بین اقشار مختلف جامعه است. بر همین اساس، مقاله حاضر کوشیده است پس از مرور و تعمق در مفهوم هویت ملی و شناسایی عوامل موثر بر فرآیند شکل‌گیری آن، مجموعه ابزارهای موثر بر تکوین هویت ملی را در قالب الگویی نظام‌مند، مستخرج از مبانی و مفاهیم تئوری­های سازمان،  برای مدیریت راهبردی هویت ملی ارائه دهد. برای تحقق این هدف، ابتدا اجزاء الگوی مدیریت هویت ملی بر پایه مروری بر پیشینه موضوع شناسایی شد و سپس نحوه ارتباط این عناصر بر مبنای نظر خبرگان و با استفاده از تکنیک دیماتل مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به نتایج، از میان عناصر مدیریت راهبردی هویت ملی، دو عامل "پیشینه تاریخی" و "عوامل محیطی" (قومی، ملی، و بین­المللی) در مقایسه با دیگر عوامل اثر بیشتری بر تقویت نگرش و رفتار ملی گرایانه دارند. به علاوه رسانه­های رسمی، نظام آموزش و پرورش، خانواده و دوستان به عنوان ابزار جامعه‌پذیری هویت و بخشی از نظام مدیریت هویت ملی شناسایی شدند.
کلیدواژه‌ها
هویت ملی؛ مدیریت راهبردی هویت ملی؛ جامعه‌پذیری هویت
عنوان مقاله [English]
A Systematic Model for the Strategic Management of National Identity
چکیده [English]
Strengthening the national unity requires deep knowledge of the process of national identity formation and use this knowledge for promotion of the unification concepts and relevant values ​​in the society.To achieve this goal, this paper aims at developing a systematic model for the strategic management of national identity. The proposed model was tested using DEMATEL technique. The results indicate that the historical and environmental factors (ethnic, national, and international) affect strength of nationalistic attitudes and behavior, more than any other element. Moreover, the official media, the education system, family and friends, as means of socialization and identity, are identified as part of the national identity management system.
کلیدواژه‌ها [English]
national identity, national identity management, identity socialization
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,535
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 749
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.